Aanpak

Hoe werkt het?

Hoe vaak je wil afspreken is helemaal aan jou. Meestal willen mensen vaker terugkomen om een stok achter de deur te hebben, om nog eens te overleggen en te meten en wegen. Maar wat zeker ook mogelijk is, is om het de houden bij het eerste intakegesprek/adviesgesprek waarna je zelf aan de slag gaat met het advies.

1. Afspraak inplannen

Dat kan op verschillende manieren

  • Email: astrid@voedinganders.nl
  • Telefoon: Whatsapp berichtje of bellen naar 06 – 41 53 58 22
  • Agenda tool via de knop hieronder

Neem ook gerust contact op als je eerst even wil informeren of kort wil kennismaken.

2. Het intakegesprek

Het intakegesprek kan face to face in de praktijk in Zundert, Roosendaal, Capelle aan den IJssel of online plaatsvinden. Neem van te voren alvast de algemene voorwaarden door, en bekijk eventueel vast het inschrijfformulier die we tijdens de intake in orde maken. Dit eerste gesprek duurt meestal een uur. We bespreken wat jouw hulpvraag is, waar je op wil evalueren en welke voeding het best bij jou(w situatie) past. Als het nodig is neem ik wat metingen of vragenlijsten af die nodig zijn voor het uitwerken van het advies.

Na afloop plannen we een vervolggesprek in (indien gewenst) en je gaat altijd de deur uit met meer kennis en wat eerste tips waar je gelijk mee aan de slag kan.

Opstellen van persoonlijk advies

Het puzzelwerk om een individueel advies uit te werken doe ik na afloop van het intakegesprek en verstuur ik per email. Dit kan 1 – 4 dagen duren tot ontvangst, afhankelijk van mijn agenda en complexiteit van het advies.

Niet iedereen vind het nodig om een uitgewerkt advies te krijgen. Sommigen hebben voldoende aan de gegeven tips en voorbeelden.

Praktische tips

3. Vervolggesprek(ken)

Dit kan online of in de praktijk. Je kiest zelf wanneer en hoe vaak je een vervolggesprek wil. Meestal wordt het vervolggesprek 2 a 3 weken na het intakegesprek ingepland en duurt vaak een half uur. Dat geeft ons de tijd om het advies op te stellen en hiermee aan de slag te gaan.

We bespreken hoe het in de afgelopen tijd is gegaan, waar je tegenaan bent gelopen en waar je aanvullende tips bij nodig hebt. Ook plannen we dan een volgend gesprek in.

En altijd een “Hulplijn”

Dit is de mogelijkheid om tussen de vervolgafspraken door altijd een whatsapp berichtje of email te kunnen sturen met een vraag. Ideaal voor als je even vastloopt! Want als je gemotiveerd bent in jouw leefstijl-/eetaanpassing wil je niet wachten tot de volgende afspraak.